Out of Office e-mail instellen

U gaat op vakantie en wilt een automatische e-mail antwoord instellen zodat iedereen die u mailt op de hoogte wordt gebracht dat u afwezig bent. Lees hieronder hoe u een dergelijk vakantie bericht kunt instellen.

Plesk of DirectAdmin

In de hosting server

Om een Out of Office bericht in te stellen moet u inloggen in de hostingserver. Dit kan een Plesk of DirectAdmin server zijn. Indien u nog nooit bent ingelogd op de hostingserver is het handiger om contact met ons op te nemen.

Als u wel al kunt inloggen op de hostingserver dan kunt u aan de hand van de URL zien of u de uitleg van Plesk of DirectAdmin moet volgen.
Wanneer in de URL ‘wdki***.triple-interactive.nl’ staat dan staat uw hostingaccount op een Plesk server.
Wanneer in de URL ‘da***.triple-interactive.nl’ staat dan staat uw hostingaccount op een DirectAdmin server.

Plesk

Stap 1: Log in op de uw hostingserver (wdki***.triple-interactive.nl:8443).

Stap 2: In het linker menu gaan we naar Mail.

Stap 3: Vervolgens klikken we op het e-mailadres waarvoor we het Out of Office bericht willen instellen.

Stap 4: We gaan nu naar het tabje Auto-Reply, hier kunt u nu het bericht instellen.

Stap 5: Om op te slaan kunnen we op OK of Apply klikken en dan staat het Out of Office bericht ingesteld.

DirectAdmin

Stap 1: Log in op de uw hostingserver (da***.triple-interactive.nl:2222).

Stap 2: Onder het kopje E-mail Manager is er een link naar de Vacation Messages pagina.

Stap 3: Op deze pagina kunt u de instellingen en het bericht zelf invoeren.

Stap 4: Om de Out of Office e-mail op te slaan klikken we rechts onderin op Create en dan staat deze ingesteld.

Heeft u nog vragen ?

Wij horen het graag als u vragen heeft. U kunt ons bereiken via de e-mail, telefoon, chat of WhatsApp. Wij staan voor u klaar!